משלחת באקה אל גרבייה - מנשה, דצמבר 2017

8/11/2017

להמשך קריאה >>>

עוד יום מיוחד עבר אמש על כולנו.
נפגשנו בבית הספר התיכון ע"ש Einsteingymnasium על שם אלברט איינשטיין.
תחילה הילדים השתתפו בשיעורים ובשיעור ספורט עם התלמידים הגרמנים. 
אחרי כן התכוננו לקראת הראיון עם ג'יבראן, פליט פקסטאני המתנדב בעמותת נוער ללא גבולות. העמותה, הקשורה לפאלקון בדומה למכון קורט, מעודדת למעורבות פוליטית של נוער שהם ילדי פליטים ומהגרים. העמותה מעוררת מודעות פוליטית של הנוער לעמוד על הזכויות הבסיסיות המגיעות להם ע"פ אמנת האו"ם לקבל זכויות בסיסיות הומניות לתקרה, בריאות, אוכל וחינוך. העמותה  הפועלת מחוץ למסגרת הממשלתית, מעוררת למודעות הציבור למצב ילדי הפליטים (ע"י פרסומים במדיה ובהפגנות )  ובכך מאלצת את הדרג הפוליטי להתייחס לנושא.
לפני המפגש, סעיד, ניאיה ואנוכי דברנו לפני הילדים על ההתרחשויות בארץ בעקבות ההכרזה של נשיא ארה"ב והאפקט שיוצר במדיה ובשטח. ביקשנו שינסו ללמוד ולהפנים מהמסרים שלמדנו יחד השבוע . שבחייהם יעיזו לשנות..לא להגרר אחרי המדיה...לשפוט פחות ולהקשיב  יותר וכן לכבד אחד את השני . שיאמצו יצירתיות ודרכי נועם למצוא פתרונות לסכסוכים בחייהם, ושהפתרון למה שקורה בארץ  תלוי בנו ובאחריותנו ואף אדם או גורם  חיצוני יש ביכולתו לסיים את הסכסוך. 
לאחר מכן ג'יבראן סיפר על עבודת ההתנדבות שלו ועל החיים שלו ועל המסע שמבקש מקלט פוליטי צריך לעבור על מנת לקבל את מחסה בגרמניה.
הוא אמר שבזכות הגרמנים שעזרו לו הוא הפך היום לאדם שמקדיש חלק ניכר מחייו בעזרה לזולת.
התלמידים שאלו אותו שאלות מאתגרות וממוקדות.
לאחר הראיון התלמידים חזרו עם מארחיהם לבתיהם. שבת שלום לכולם.

להמשך קריאה >>>